onsdag den 3. oktober 2012

Cross Media i detaljen...


Henry Jenkins syv principper

Jenkens syv principper indenfor cross/trans media strategi, Er en detaljeret gennemgang af mulige værktøjer til, at lave den ultimative cross media kampagne. 

Dagens opgave løb på, at tage udgangspunkt i en af de syv principper, forklare dem og finde eksempler. Vores gruppe fik subjectivity.


Subjectivity:
Et tentpole(hoved-produkt) set igennem en personlig fortælling. Det kan være en af de medvirkende i en tv-serie, hvis baggrundshistorie bliver udfoldet eller en ”bag om” historie, hvor seerne/brugerne får indsigt i hvordan det har været, at lave det oprindelige produkt. Fælles for de subjektive historier er, at de har en central rolle i hoved-produktet. Derudover, er alle subjektive historier med til, at give brugere/seere bonus info om hoved-produktet og/eller den subjektive fortæller.
Hovedformålet med subjectivity er, at give loyale fans ekstra oplevelser og dermed fastholde dem og guide dem til andre platforme/medier.

Eksempeler:
Fristet: Hovedproduktet er realityserien Fristet, som sendes på TV3 hverdage kl 22.00. Fristet Ekstra er webisodes, hvor nye deltagere og udstemte, fortæller personlige beretning om oplevelserne i programmet.
Bag om ”De Unge Mødre”
På job med tilrettelægger og fotograf:

af Henrik 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar