Henry Jenkins syv principper
Jenkens syv principper indenfor cross/trans media strategi, Er en detaljeret gennemgang af mulige værktøjer til, at lave den ultimative cross media kampagne.
Dagens opgave løb på, at tage udgangspunkt i en af de syv principper, forklare dem og finde eksempler. Vores gruppe fik subjectivity.
Subjectivity:
Et tentpole(hoved-produkt) set igennem en personlig fortælling. Det kan
være en af de medvirkende i en tv-serie, hvis baggrundshistorie bliver udfoldet eller en ”bag
om” historie, hvor seerne/brugerne får indsigt i hvordan det har været, at lave
det oprindelige produkt. Fælles for de subjektive historier er, at de har en
central rolle i hoved-produktet. Derudover, er alle subjektive historier med til,
at give brugere/seere bonus info om hoved-produktet og/eller den subjektive
fortæller.
Hovedformålet med subjectivity er, at give loyale fans
ekstra oplevelser og dermed fastholde dem og guide dem til andre
platforme/medier.
Eksempeler:
Fristet: Hovedproduktet er realityserien Fristet, som sendes
på TV3 hverdage kl 22.00. Fristet Ekstra er webisodes, hvor nye deltagere og
udstemte, fortæller personlige beretning om oplevelserne i programmet.
Bag om ”De Unge Mødre”
På job med tilrettelægger og fotograf:
af Henrik
Ingen kommentarer:
Send en kommentar