fredag den 5. oktober 2012

Et kig på The American Life analysen...


Vi fik til opgave at give en kort feedback af The american life - analysen 

1. This american life analyse, er en gennemarbejdet rapport af produktet. Gruppen kommer fint rundt om alle aspekter af ”This american life” som cross media produkt.
En historisk gennemgang af produktet kunne dog have været rart, da dette kunne have været med til at belyse hvordan ”This american life” har udviklet sig som cross media produkt. Derudover ville en kort målgruppe beskrivelse have været med til at forklare hvem produktet henvender sig til og hvilke succeskriterier det arbejder udfra.

2. Jinkens 7 principper er gennemført beskrevet og giver en fin og logisk gennemgang af ”The american life”. Dette skyldes først og fremmest at principperne nemt, overskueligt, kort og præcist gennemgår punkterne så man ikke er i tvivl om hvad afsenderne har analyseret sig frem til.

3. Foxes live og The american life er på alle måder dybt forskellige produkter.
Man kunne argumentere for, at The american life er transmedia produkt i modsætning til Foxes live, som klart er et cross media. Foxes live er som produkt skabt som et multiplatform medie, mens The American Life, ud fra analysen er startet, som et radioprogram og har så sidenhen udviklet sig til et multimedie-produkt. Derudover ligger Foxes Live også klart mere op til, at brugere skal bidrage og være aktive i produktets web-univers.

4. The american life’s opstilling er klart mere overskuelig og gennembearbejdet end vores. Den er logisk opstillet og gennem billeder og links undervejs får man en meget pædagogisk og lettilgængelig forståelse af produktet. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar